[O1] ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • benio81
    Rider
    • 2010
    • 295

    [O1] ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?

    Zamieszczone przez octaviawrc
    zapraszam na grila.
    Chyba nie zdajesz sobie sprawy ilu nas na tego grila może się zjawić :twisted: :wink:
    Benio
  • Tony065
    RS
    • 2009
    • 2487
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    #2
    [O1] ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?

    cześć. szukałem, ale nie ma jasnej odpowiedzi. mam AHF + EGS, nalatane 117kkm, przymierzam się do zamiany całego sprzęgła i tu moje pytanie. ile Nm wytrzymuje standardowy zestaw :?: chciałbym zrobić lekki wirus, bo to auto to w sumie dupowóz dla rodziny, więc nie będę przesadzał. chciałbym uzyskać ok. 150KM i 300Nm. co mam kupić :?: to co było, czy inny zestaw :?: jeśli tak to poproszę o nr katalogowy itd. z góry dzięki za pomoc.
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz

    • radekgw
      L&K
      • 2010
      • 1182

      #3
      wszystko zalezy w jakim stanie jest teraz, ja na Twoim miejscu zrobilbym wirusa, i czekal az wysra sie dwumas bo nie ma sensu go od razu wymieniac, a jak juz padnie zalozyc jednomas np. taki jak ja mam czyli kolo zamachowe od g60 i jednomas sachsa ktory spokojnie 350 nm wytrzyma (moje 375 wytrzymuje) a z kosztami jak dobrze poszukasz to lacznie zmiescisz sie w 7-8 stowkach.
      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        hmmm... pomyślę o G60/VR6, ale jak byłem w listopadzie 2009 na VAG-owaniu u DGW, to na jego ucho i "ręce, które leczą" , już wtedy mówił mi o 2masie, a wcale nie planowałem wirusa. parę osób straszyło mnie efektami rozpadającej się 2masy i chciałbym uniknąć nieprzewidzianej przerwy w podróży, bo już raz takową miałem. pękł przewód olejowy w śrubunku turbiny, 4l oleju było na asfalcie, pod autem i Mondeo, który jechał mi "na zderzaku", rodzina w aucie, do domu 80km, do celu podróży 140km, więc mogę mieć pewne rozterki, co mam zrobić w aucie, aby działało jak trzeba.
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • radekgw
          L&K
          • 2010
          • 1182

          #5
          zacytuje sam siebie:
          Nastepny mod mechaniczny za mna. Zostalo wymienione sprzeglo z dwumasa na jednomas.
          Wrazenia: sprzeglo chodzi jak marzenie, bardzo leciutko, nic nie szarpie, biegi wchodza idealnie, dodatkowo nic nie trzesie, no i nie ma zadnych drgen przy przyspieszeniu, ogolnie jestem bardzo zadowolony
          Jakby ktos chcial tez wymienic na jednomas to:
          kolo zamachowe 1z - okolo 100 zl (mozna taniej), trzeba je zabielic (ja placilem 50 zl)
          komplet sprzegla od g60 - numer katalogowy 3000332001 (okolo 340 zl)
          srubki do zamachu i srubki do dociku - 40 zl
          + robocizna i efekt gwarantowany
          calosc wychodzic okolo 600 - 900 zl, w zaleznosci gdzie co za ile dostaniemy i jak kto nam to tanio zrobi
          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            dobra, przekonałeś mnie do 1masy. niestety, nadal nie wiem, na ile KM/Nm mogę sobie pozwolić na tym zestawie co teraz.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • radekgw
              L&K
              • 2010
              • 1182

              #7
              Jak DGW wspominal Ci o dwumasie to znaczy ze juz sie odzywa, wiec jednak zalozylbym na Twoim miejscu od razu jednomas a potem poprosil o mocniejszy program, bo tak to dwumas sie wysra, zalozysz jednomas, i znow bedziesz musial leciec na korekte programu czy cos
              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

              Komentarz

              • MiroTDI
                Ambiente
                • 2010
                • 104

                #8
                U mnie w 110-tce ASV TDI fabryczne sprzęgło trzymało 313Nm i nie było problemów.
                Zrób moda,pojeździj i jak będzie coś ślizgać/telepać to ci tuner ściągnie trochę Nm.
                Potem zapodasz jednomas,wtryski 230,turbo AWX i bedzie czad :wink:

                Komentarz

                • radekgw
                  L&K
                  • 2010
                  • 1182

                  #9
                  jeszcze fmic i pompe 11
                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                  Komentarz

                  • spanky
                    Drive
                    • 2008
                    • 79

                    #10
                    Re: ile Nm wytrzyma sprzęgło w AHF?

                    Zamieszczone przez Tony065
                    chciałbym uzyskać ok. 150KM i 300Nm. co mam kupić :?:
                    na takie wartosci seryjne sprzeglo i dwumas wystarcza ...
                    www.edc-tuning.pl
                    Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                    https://www.facebook.com/edctuning

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      no niestety, nie chcę za dużo wkładać kasy w to auto, bo nie dysponuje ono za dużym potencjałem itd. jak zmienię na OI ATD 4x4 z ESP, to wtedy postaram się o konkretne mody /KM, Nm, FMIC, RS look itd./ dlatego, chcę wyciągnąć z niego max. obecnych możliwości, ale bez cudowania typu turbo z ARL-a itd. można by je potem ew. przełożyć do nowego auta, ale to dodatkowa robota i koszty. jak większość rodziców, mam na kogo wydawać kasę / żesz, ten następca tronu... /, więc te parę ładnych stów różnicy wolę wydać na paliwo i powozić juniora, bo jak grzechotnik wchodzi na obroty, to młodemu "banan" na gębie pojawia się od ucha do ucha.
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        To po co sie bawic. Zostaw tak jak jest, zapodaj mu sam program i masz ok 140KM bezpieczne 300Nm.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • spanky
                          Drive
                          • 2008
                          • 79

                          #13
                          Zamieszczone przez Tony065
                          no niestety, nie chcę za dużo wkładać kasy w to auto, bo nie dysponuje ono za dużym potencjałem itd. jak zmienię na OI ATD 4x4 z ESP, to wtedy postaram się o konkretne mody /KM, Nm, FMIC, RS look itd./ dlatego, chcę wyciągnąć z niego max. obecnych możliwości, ale bez cudowania typu sprzęgło z ARL-a itd. można by je potem ew. przełożyć do nowego auta, ale to dodatkowa robota i koszty. jak większość rodziców, mam na kogo wydawać kasę / żesz, ten następca tronu... /, więc te parę ładnych stów różnicy wolę wydać na paliwo i powozić juniora, bo jak grzechotnik wchodzi na obroty, to młodemu "banan" na gębie pojawia się od ucha do ucha "banan".
                          w takim razie sam program jest dla Ciebie idealnym rozwiazaniem ...
                          www.edc-tuning.pl
                          Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                          https://www.facebook.com/edctuning

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            no dobra, koło 1masowe już mam /artur gaska/, jutro będzie sprzęgło od kolegi z leonclub i śruby z aso. na co mam zwrócić uwagę podczas zdejmowania starego 2masa i wkładania nowego zestawu? co z łożyskiem, też do wymiany? coś jeszcze z części mi potrzebne? olej w skrzyni też wymienić?
                            p.s. a 216-ki i @ też jest w planie, ale najpierw temat j.w. i hample 288-312, bo jak dam po garach /a nie mam wyczucia w prawej stopie /, to nie chcę się zdziwić na jakimś drzewie lub rowie.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • Walus
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 172

                              #15
                              Możesz pomyśleć o łożysku poźniej bedziesz rzałowal że tego nie wymieniłes.

                              Nie zakładaj żadnego bubla typu valeo, luk, itp.
                              Chcialem troszke zaoszczędzić i musiąlem dwa razy zakładać.
                              Przy gróbszych modach tylko SACHS z sharana i VR6 da rade nawet 440NM przenieść w strzale.
                              Jak ci ktoś fajnego dzwona z momentu ustawi to bedziesz miał frajde.

                              Komentarz

                              • MiroTDI
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 104

                                #16
                                Przecież komplet sprzęgła do jednomasu zawiera już łożysko wyciskowe :wink:

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  hmmm... no i problem. kolega z LeonClub sprzedał mi sprzęgło LUK 623080300 do G60. w rozmowie telefonicznej stwierdził, że nie ma w zestawie łożyska, więc kupiłem je w sklepie. paczka przyszła, otwieram i co widzę jako 1 :!: łożysko oporowe :!: :!: :!: 2 leży grzecznie w samochodzie... :? może kolega z LC pomyślał o zwykłym łożysku, nie ważne, ale teraz mam 2 łożyska. nadmieniam, że kolega z LC miał problem z tym sprzęgłem, bo okazało się, że po montażu nie wysprzęgla. powodem miała być skrzynia innego typu niż oryginalnie zamontowana w Cordoba z ASV. mam pewne podejrzenia po przepyraniu neta i chyba gość ze sklepu będzie miał zwrot, bo łożysko nr 2 wygląda jak Valeo a nie LUK, ale niech mnie ktoś doświadczony oświeci. na docisku jest nr LUK 123015510, na tarczy nr LUK 323027810. co dalej :?:
                                  Załączone pliki
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • Piratka
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1016

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Walus
                                    Możesz pomyśleć o łożysku poźniej bedziesz rzałowal że tego nie wymieniłes.

                                    Nie zakładaj żadnego bubla typu valeo, luk, itp.
                                    Chcialem troszke zaoszczędzić i musiąlem dwa razy zakładać.
                                    Przy gróbszych modach tylko SACHS z sharana i VR6 da rade nawet 440NM przenieść w strzale.
                                    Jak ci ktoś fajnego dzwona z momentu ustawi to bedziesz miał frajde.

                                    Zapomniałeś dodać że VR6 jest za twarda i w 99,9% występują drgania :wink:
                                    Na dobrą sprawę różnica w jednomasie a dwumasie po zliczeniu różni się około 300-400 zł, więc nie wiem czy jest to aż tak opłacalne :wink:
                                    Znam już jedną osobę która po montażu VR6 wróciła do dwumasy SACHS
                                    Więc jeśli kolega nie planuje robić super bolida to raczej G60
                                    :twisted: mała czarna :twisted:

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      no więc tak... pogadałem w paru miejscach i powiedziano mi, że te łożyska tak mogą wyglądać. wszystko zależy od tego, kto w danym momencie produkuje dla LUK-a. gorzej jest z zamontowaniem tego wszystkiego. po dograniu terminów z mechanikiem zaczęliśmy prace. do połowy wszystko szło dobrze, pozdejmowaliśmy co trzeba itd. potem na sucho przymierzyliśmy koło do tarczy i docisku, było OK. założyliśmy koło na na silnik, po czym mechanik chciał jeszcze raz przymierzyć tarczę i zonk... okazało się, że tarcza sprzęgła nie dochodzi do koła zamachowego :!: na końcu wału jest taki stożek ścięty i na nim opiera się tarcza, po bokach ma lekkie luzy, a powinna na gładko przylegać do koła. nadmieniam że mam silnik AHF. może ten swap /1masa 1Z + sprzęgło G60/ jest do AGR/ALH :?: nie stać mnie na kombinowanie, więc już zamówiłem 2masę SACHS i takową będę wstawiał w piątek, niestety... czy ktoś, kto ma AHF/ASV może wypowiedzieć się w tym temacie i powiedzieć/napisać coś konstruktywnego :?: :?: :?: na fotkach są: koło zamachowe i tarcza sprzęgła. niech ktoś obeznany wypowie się czy ta część w środku tarczy sprzęgła powinna być wypukła czy płaska :?: patrząc z boku wystaje lekko ponad tarczę i może przez taką jej budowę nie mogę tego spasować.
                                      Załączone pliki
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • rafał88ocp
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 164

                                        #20
                                        może ktoś pomoże odp na pytanie w sprawie strzegła http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46167
                                        MOJA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38010

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          powiem/napiszę tak, wszyscy piszą o możliwości założenia sprzęgła od G60 do koła 1masowego, ale nikt nie napisał, że ma to być tylko i wyłącznie SACHS :!: :!: :!: mnie to "śledztwo" kosztowało trochę nerwów, czasu i kasy, ale mogę uznać się "expertem" w temacie zmiany na 1masę :wink: byłem dziś w InterCars-ie i porównałem "na żywo" oba zestawy sprzęgła, znaczy LUK i SACHS. o ile średnice i grubości tarcz są te same, to już grubość innych elementów lekko odbiega od siebie. środek tarczy LUK-a jest grubszy /pokazałem na zdjęciu powyżej/ i tu jest problem, ale jutro będę miał już SACHS-a i dalej do roboty... nie promuję tu żadnej firmy, ale takie "detale" powinny być już daaaawno rozkminione przez znawców tematu. kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i po "burzy mózgów" oraz porównaniu "na żywo" okazało się co jest grane. tak więc Panie i Panowie, problem rozwiązany. pomogli tak czy inaczej :arrow: elemenateur, artur gaska, radekgw i jeszcze prę osób nie związanych z forum.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • bradley
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1465

                                            #22
                                            Tony065, powiem taka ciekawostke, ze jak chcialem zmieniac sprzeglo u siebie to okazalo sie, ze Sachs 3000 332 001 nie pasuje do Vento. Pomimo, ze to ten sam silnik co w golfie, tak samo ulozony, i to ta sama buda auta a przynajmniej jej przod. Natomiast zestawy LUK`a (LUK 623 1089 00) byly zamienne miedzy soba. Roznica polegala w tym, ze LUK mial "uniwersalny" dodatkowy otwor w docisku, a sprzeglo Sachsa od golfa nie mialo i nie mozna bylo spasowac docisku do kola.
                                            W oryginale na 1 montaz dawali rowniez LUK`a.
                                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                            Komentarz

                                            • artur gaska
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 10

                                              #23
                                              Witam
                                              Jak potoczyła się sprawa sprzęgła czy wszystko bangla juz jak trzeba?


                                              Zamieszczone przez Tony065
                                              powiem/napiszę tak, wszyscy piszą o możliwości założenia sprzęgła od G60 do koła 1masowego, ale nikt nie napisał, że ma to być tylko i wyłącznie SACHS :!: :!: :!: mnie to "śledztwo" kosztowało trochę nerwów, czasu i kasy, ale mogę uznać się "expertem" w temacie zmiany na 1masę :wink: byłem dziś w InterCars-ie i porównałem "na żywo" oba zestawy sprzęgła, znaczy LUK i SACHS. o ile średnice i grubości tarcz są te same, to już grubość innych elementów lekko odbiega od siebie. środek tarczy LUK-a jest grubszy /pokazałem na zdjęciu powyżej/ i tu jest problem, ale jutro będę miał już SACHS-a i dalej do roboty... nie promuję tu żadnej firmy, ale takie "detale" powinny być już daaaawno rozkminione przez znawców tematu. kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i po "burzy mózgów" oraz porównaniu "na żywo" okazało się co jest grane. tak więc Panie i Panowie, problem rozwiązany. pomogli tak czy inaczej :arrow: elemenateur, artur gaska, radekgw i jeszcze prę osób nie związanych z forum.

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                ufff. auto śmiga bardzo ładnie, siedziałem do 19-tej w warsztacie, ale poskładałem co trzeba. jak dam radę, to jutro dodam jeszcze 216-ki od Cowboya i na program

                                                216-ki już hulają, ale nie miałem niestety kiedy sprawdzić ich prawdziwej "mocy". od warsztatu do domu 3km po mieście... :? po niedzieli będę miał kilka przejazdów po "gierkówce" to sprawdzę co to wszystko dało.

                                                dzięki wymianie sprzęgła na 1masę nareszcie słyszę silnik i tylko silnik :szeroki_usmiech co do tych drgań itp to może i coś tam się telepie trochę inaczej niż na 2masie, ale mnie to nie przeszkadza, w końcu to "grzechotnik" i musi się telepać. nowe wtryski dzwonią jak cholera, ale jeszcze się nie ułożyły. nie wiem czy wyrobię się z przerobieniem IC, ale @ zrobię na pewno i to niedługo, jak na razie to w poniedziałek u lokalnego "tunera" zhamuję auto, zobaczę co tam jeszcze żyje z tych "kucyków"... :wink:
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • looker
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1886
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  No i jak tam wrażenia z jednomasa i wtrysków ? Co z tym dzwonieniem ? Przeszło ?
                                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...